Köpvillkor


Sortiment och priser:

På fotbutiken.se hittar du ett brett sortiment av fotvårdsprodukter. Vi förbehåller oss rätten att justera priserna på hemsidan. Det kan exempelvis ske vid väsentligt höjda leverantörspriser, vid tillfälliga kampanjer eller andra liknande omständigheter.

Betalningsvillkor:

Vi samarbetar med betalleverantören Klarna vilket gör att privatpersoner och företag kan betala med faktura, banköverföring, delbetalning, betalkort eller kreditkort. När du lägger dina varor i kundkorgen och klickar på knappen "Betala" så skickas du vidare till vår betalningssida. Betalningen är säker, och du kan enkelt välja vilket betalsätt du vill använda efter det att du har gjort din beställning hos oss på fotbutiken.

- Om du har valt att betala med faktura, skickas fakturan via Klarna, till samma e-postadress som du uppgav i din beställning. 

Leveransvillkor:

Vi skickar i regel din beställning med Postnord samma vardag som beställningen inkommer till oss. Vårt mål är att alla kunder ska ha sina produkter inom 1-2 arbetsdagar från och med det att beställningsdagen. Vi förbehåller oss rätten att förlänga leveranstiden under vissa omständigheter, så som exempelvis lagersaldo-fel, beroende på säsong, med anledning av en onormalt stor mängd beställningar eller andra externa omständigheter vilka vi inte kan råda över. Vi kan inte ta ansvar för förseningar hos speditören.

Leverans till brevlåda eller utlämningsställe 

Vanligtvis kommer ditt paket levereras direkt i din brevlåda. Om paketet är för stort för att få plats i brevlådan kommer Postnord istället meddela dig om att du kan hämta ut paketet på ditt närmsta utlämningsställe. När du hämtar ut ditt paket ska du ta med dig din legitimation. Om du ska hämta ut ett paket för någon annans räkning behöver du även visar dennes legitimation. Mer information om detta finner du på Postnords hemsida.

Returer och byten

För oanvända produkter gäller alltid 14 dagars retur- och bytesrätt. Vid ett byte står vi för fraktkostnaden och du kan läsa mer om byten här. Om du önskar göra ett återköp eller en retur och få tillbaka din betalning står du för returens portokostnader på egen hand. Du kan läsa mer om hur du gör en retur här. Vi tillämpar lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler och följer lagen till punkt och pricka.

Reklamationer

Du kan reklamera en vara om du kan påvisa att produkten var sönder redan när du mottog varan, exempelvis genom att fotografera varan och skicka fotot tillsammans med en beskrivning av felet till oss. Vi ansvarar bara för felet om det är ursprungligt, det vill säga att felet funnits i varan redan när du tog emot den. Om produkten är trasig skickar vi ut en ny produkt till dig, kostnadsfritt.

Ej uthämtade paket

För paket som kommer tillbaka till oss från Postnord, med anledning av att ej vara vara efterfrågat/uthämtat av dig, debiterar vi dig 200 kronor. Detta gör vi för att täcka våra kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering. Om varuvärdet är lägre än 200 kronor debiterar vi istället hela beloppet för ej uthämtade paket.  

Personuppgifter:

Samtidigt som du beställer produkter hos oss så godkänner du att vi får lagra och använda den information som du har lämnat om dig själv för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden samt tillhandahålla den höga service som du som kund kan förväntar dig. Vi behöver bland annat informationen för att kunna leverera produkterna till dig, för att eventuellt komma i kontakt med dig samt för att skicka information om våra produkter eller erbjudanden via e-post och SMS till dig. Du kan när som helst kontakta oss för att del av de personuppgifter som vi har registrerat om dig. Du kan också kontakta oss om du vill att vi ska hjälpa dig att ta bort dina personuppgifter.