Retur

Om du ångrar ett köp och vill returnera en eller flera varor ska du skicka tillbaka dem till oss senast 14 dagar efter att du mottagit din beställning. Detta enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Läs mer här. Om du istället önskar göra ett byte till någon annan produkt står vi för returfrakten. Läs mer om att göra ett byte här. 

Vi accepterar endast oanvända produkter

Produkterna du skickar tillbaka måste vara oanvända och skickas tillbaka tillsammans med originalförpackning. Vid en retur bekostar du portokostnaden för returen. 

Av hygienskäl är produkter som stödstrumpor, inlägg, hallux valgus, fotfilar och manikyrprodukter undantagna från ångerrätten. Vid retur av en sådan produkt måste förpackningen vara obruten och produkten helt oanvänd. Använd rena strumpor och stå på rent underlag om du testar övriga produkter. Bytesrätt vid felaktig storlek gäller ej om produkten är provad.

Så gör du en retur:

1. Skriv ut följande ångerblankett 
2. Fyll i ångerblanketten noggrant, ange returorsak
3. Lägg produkt & ångerblankett i ett paket
4. Skicka paketet till oss (du bekostar portot)

Vi krediterar din faktura / återbetalar dig via Klarna så snart vi har mottagit och kontrollerat returen. Detta görs i regel inom fem dagar från och med det datum vi har mottagit din returprodukt.

Obs - om du inte har en skrivare till ångerblanketten, kan du skriva ner samma information för hand på en lapp och skicka med i paketet.


Returadress:

HBG Internetverkstad AB
C/o Fotbutiken.se
Mörsaregatan 25
254 66 Helsingborg


OBS - VÄLJ LEVERANS TILL BREVLÅDA (Ska ej skickas som REKOMMENDERAT BREV)


Vad händer om jag inte följer stegen ovan?

Vi har tydligt specificerat returanvisningarna ovan för din skull. För att din retur ska gå så smidigt som möjligt att hantera och för att du ska få tillbaka din betalning snabbt, blir vi väldigt tacksamma för att du noggrant följer anvisningarna. Om du inte följer de steg vi specificerar i ovanstående text, kommer vi dessvärre inte kunna acceptera din retur. Om vi får tillbaka en ofullständig retur kommer vi att återsända paketet till dig, utan möjlighet för dig att bli återbetald. Stort tack för att du hjälper oss!

Hur hittar jag mitt ordernummer?

Ditt beställningsnummer finner du i din orderbekräftelse som vi skickade till dig via e-post i samband med att du gjorde beställningen.

Hur hittar jag produkternas namn?

Alla produkter och produktnamn finner du i din orderbekräftelse som vi skickade till dig via e-post i samband med att du gjorde beställningen.

Kan ni skicka en retursedel?

Nej, tyvärr! Vid returärenden bekostad du fraktkostnaderna på egen hand. Vi kan därför inte skicka en retursedel till dig. Om du istället vill göra ett byte till en annan storlek eller en annan produkt erbjuder vi dig att göra ett kostnadsfritt byte. 

Gäller 14 dagars returrätt?

Ja, det stämmer! Vi följer distansavtalslagen och erbjuder alltid fri ångerrätt i 14 dagar, från och med det att du som kund har mottagit ditt paket. Vänligen notera att vi inte kommer acceptera returer som skickas tillbaka till oss senare än 14 dagar efter att du har mottagit dina varor. 

Räknas ett outhämtat paket som en retur?

Nej, det räknas inte som en retur! Om ditt paket skickas tillbaka till oss från ett utlämningsställe (exempelvis från ett postombud eller en förbutik), med anledning av att du inte har hämtat ut det, räknas det inte som en retur. För paket som kommer tillbaka till oss med anledning av att ej vara efterfrågad hos Postnord kommer vi debitera dig 200 kronor för våra kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering. Om varuvärdet är lägre än 200 kronor debiterar vi istället hela beloppet för ej uthämtade paket.  <